Wednesday 14 September 2011

Happy Birthday i-Sha!!! ^^

Assalamu'alaikum!!! ^^

Bismillahirrahmannirrahim...

Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan kamu,
Allah selamatkan Siti Aishah,
Allah selamatkan kamu!

happy birthday to me,
happy birthday to me,
happy birthday to me, Siti Aishah,
happy birthday to me... ^^


Alhamdulillah, hari nie genaplah usia aku 21 tahun mgikut kalendar Masihi ~_^

Dlm entry kali nie nk brcerita ckit pgalaman aku sambut birthday aku.
Klu masa sekolah rendah dlu, xde ape yg mnrik sgt sbb aku pun x igt sgt dah. Hahaha... Masa kecik2 aku just tau yg hari tersebut adalah birthday aku. Tu je...

NO cake dlm sambutan birthday aku masa zaman sekolah dlu. Biasanya tiap kali birthday aku, aku akan mintak arwah mak masakkn bubur kacang hijau utk aku. Dan sejak aku tau tarikh birthday aku ikut kalendar Hijrah, aku akan pastikan aku ada sehelai baju baru utk birthday aku. Bubur kacang utk birthday ikut kalendar Hijrah, baju baru utk birthday ikut kalendar Masihi..
[brgantung pd keadaan time tu jgk laa] hehehe :D

Baju baru tu x semestinya baju yg dbeli smata2 utk birthday tau. Baju baru tu mgkn dah lama dbeli, tp belum pernah dpakai lg sbb x brkesempatan. Maka, aku akan jadikan ia baju birthday aku ^^
Tak kisahlah smada baju kurung or t-shirt ke, yg pntg ada baju birthday utk aku tahun tu
[tp kebanyakknnya baju kurung laa.. sbb nnti raya dah save xyah beli baju raya byk2..
sepasang ckup!]

Brbeza plk sambutannya bila aku dah masuk u nie. Dah ada kek [tp x main tiup2 lilin ea..]
Tp tetap ada baju khas utk birthday. Dan tp lg, baju tu mgkn bukan baju baru yg betul2 baru. Baju tu mgkn baju yg dah pernah dpakai sekali or dua kali mcm tu laa. 'Baru' dpakai bbrpa kali je... ~_^

Dsebalik tu, aku selalu jgk amek kesempatan atas kepandaian akak aku wat kek coklat [kek coklat akak aku nie lain dr yg lain tau!] Aku akan mintak dia watkn kek coklat utk aku. Smada kek tu aku dpt in advanced atau pun dah overdue dah.. hahaha =)

inilah akak aku (kak Watie), yg aku suka kek coklat dia tu ~_^
hmm.. smpi bju kitorg pun nk kaler coklat gak.. ahaks!

Tapi...tahun nie nmpk gayanye x dpt la aku kek coklat akak aku tuu. Pdhal aku dah mintak lme dah, sebelum aku cuti sem pghujung bulan 5 aritu.. huhuhu
Xpe, wlupun aku x dpt kek coklat akak aku, tp aku dpt kek batik abg aku. hihihi... suka3!!! ^^

ini plk abg aku (kang Iman),
pmbuat kek batik yg plg aku suka

Oh ye! Sama mcm tahun2 yg sudah, birthday tahun nie tetap ada baju baru khas utk my birthday ~_^ Jubah! Pemberian dr akak aku sbgi ganti kek coklat [pndgn aku je nie]...hik3 :D

So, mcm mna plk dgn sambutan birthday aku kat u tahun nie ek?? Apa agaknya yg blh aku buat???

Pi kuliah la, apa lg cik Aishah oiii... hahaha :P

Dan oleh sbb tu, dah kna tido dah nie. Wlupun mata xde la mengantuk tahap dah xleh nak bukak, tp kna tido jgk sbb esok ada kelas.


NitezZzz...
~..tata..titi..tutu..~

2 comments:

elya khadijah said...

salam..

selamat ulang taun my fren..^_^

iShasha Aishah said...

terima kasih, sahabat.. ^^

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting