Saturday, 28 July 2012

Cerita 3 Minggu

Assalamu'alaikum wbt!
Apa khabar semua? Semoga sihat dan ceria2 selalu... ^_^


Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w., keluarga baginda dan juga para sahabat.

Alhamdulillah, sedar x sedar, dah 3 minggu aku menjalani tempoh praktikal ku. Bermakna, telah hampir sebulan aku berada kat KL nie. Siapa sangka (aku la yg x sangka tu maksudnye), aku berjaya jgk mengharungi deras arus manusia kat KL nie dlm tempoh 3 minggu nie. Walaupun ia belum lg satu pencapaian yg patut dibanggakan, tapi buat diri ku sendiri, aku dapat merasai perbezaannye. Cukup la kan bila aku dah rasa dapat sesuaikan diri kat KL nie? Lagipun aku yg bakal menjalani kehidupan aku nie, bukannye org lain.

Minggu pertama kat KL sblm aku mula praktikal, aku berkesempatan utk mengikuti Maulid Akbar di Masjid Muadz bin Jabal, Setiawangsa. Walaupun perasaannye kurang ckit drpd Majlis Maulid yg pernah ku ikuti pada Maulidur Rasul yg lalu, tapi aku tetap bersyukur atas kesempatan yg dpt aku isi malam tu.

Selepas seminggu berpraktikal, aku rasa 'lost' kejap. Maka, aku bertindak pergi 'berjalan' menikmati panorama alam ke Sri Damansara, rumah Kak'A. Dan seminggu kemudiannya atau lebih tepat ujung minggu lepas, aku kembali ke Sri Damansara utk sama2 balik ke kampung halaman bagi menyambut Ramadhan bersama2 bapak.

Dan, minggu nie aku kembali semula ke Sri Damansara! Hah! (Dah mcm jd kewajipan plk kan utk ke Sri Damansara setiap hujung minggu.. ~_^) Hehehe... Ok lah, sebenarnye aku kembali ke Sri Damansara nie sbb nak kena teman Muhammad Bunyamin buat persembahan nasyid sekolah tadikanya kat SACC Mall, Shah Alam. Tu jelah sebenarnye ;D

Ok, tu je dulu buat kali nie. Sebagai penutup, aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada muslimin muslimat di seluruh dunia. Bersama-samalah kita menghayati keindahan bulan Ramadhan nie. Semoga rahmat dan redhaNya sentiasa ada mengiringi setiap langkah perjalanan kita di atas muka bumi nie. Amin, insyaAllah!

Sehingga berjumpa lagi!
Wassalam.

Friday, 6 July 2012

Bermula Kelana Di Kuala Lumpur

Assalamu'alaikum wbt!
Semoga kalian sihat dan ceria2 selalu.. ^_^

Alhamdulillah, hari Selasa lepas tepat jam 1.30 ptg, aku telah selamat menjejakkan kaki di bumi Kuala Lumpur. Kak'A dan Abg Rahim bersama si kecik ayu Siti Khadijah yg dtg jemput aku kat Terminal Bersepadu Selatan. Dlm prjalanan blk nk ke umah Kang Amir, kami singgah makan tghri (yg dah x brpa nk tghri tu) kat HADRAMAWT - The Best Yemeni and Arabian Food in Town (yeke???). Makan nasi arab! Minum air fresh manggo yg sgt2 pekat dan likat. Mmg mangga semata yg dikisar utk dijadikan jus. Sedut punye sedut, mcm x kurang2 je level fresh manggo aku tu. Dah la aku kongsi dgn si kecik Khadijah, mmg x abes2 la jawabnye. Hahaha... ;D

Dan alhamdulillah semalam aku dah pi wat lawatan sambil belajar ke 'bakal tmpt' praktikal aku. Terima kasih sgt2 pada Kak Watie yg sudi teman aku pi wat survey semalam ~_^ Buat masa skrg, kurg ckit dah rasa cuak nk mula berpraktikal Isnin nie lps dpt tgk sndri tmpt praktikal tu cmne. Lps wat survey, kitorg pi la jalan2 kat sekitar Wangsa Maju (Carrefour lbh tepat!).

Samsung Champ Deluxe Duos C3312

Hah, korang nmpk kn gmbr hp kat atas nie?? Agak2 korang, apsal ek ttbe je ada gmbr tu kat dlm entry aku kali nie? Tak rasa mcm lari topik ke? Hahaha...! Ok la, nk bgtau, tu la hp baru aku smpna kehidupan baru aku kat KL nie. Sblm nie aku prnh ceritakan perihal handphone2 aku dlm satu entry khas kan? Jadi, utk brlaku adil aku kena la ceritakn jgk pasal hp aku C3312 nie. Aku beli C3312 nie masa jalan2 cuci mata dlm prjalanan blk lps wat survey semalam. Hehehe ;D

Ok la, tu je dlu utk kali nie. Lgpun jap lg aku dah kena brsiap2 nk pi ke rumah Kak'A. Sbb petang nie nak ikut pi Masjid Muadz bin Jabal, Setiawangsa. Ada Maulid Akbar, Majlis Ta'lim Darul Murtadza pukul 9 malam nie. Jom, sahabat2 dan saudara2 ku semua, kita ke sana!

Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting