Saturday 28 July 2012

Cerita 3 Minggu

Assalamu'alaikum wbt!
Apa khabar semua? Semoga sihat dan ceria2 selalu... ^_^


Alhamdulillah, segala puji bagi ALLAH, Tuhan sekalian alam. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w., keluarga baginda dan juga para sahabat.

Alhamdulillah, sedar x sedar, dah 3 minggu aku menjalani tempoh praktikal ku. Bermakna, telah hampir sebulan aku berada kat KL nie. Siapa sangka (aku la yg x sangka tu maksudnye), aku berjaya jgk mengharungi deras arus manusia kat KL nie dlm tempoh 3 minggu nie. Walaupun ia belum lg satu pencapaian yg patut dibanggakan, tapi buat diri ku sendiri, aku dapat merasai perbezaannye. Cukup la kan bila aku dah rasa dapat sesuaikan diri kat KL nie? Lagipun aku yg bakal menjalani kehidupan aku nie, bukannye org lain.

Minggu pertama kat KL sblm aku mula praktikal, aku berkesempatan utk mengikuti Maulid Akbar di Masjid Muadz bin Jabal, Setiawangsa. Walaupun perasaannye kurang ckit drpd Majlis Maulid yg pernah ku ikuti pada Maulidur Rasul yg lalu, tapi aku tetap bersyukur atas kesempatan yg dpt aku isi malam tu.

Selepas seminggu berpraktikal, aku rasa 'lost' kejap. Maka, aku bertindak pergi 'berjalan' menikmati panorama alam ke Sri Damansara, rumah Kak'A. Dan seminggu kemudiannya atau lebih tepat ujung minggu lepas, aku kembali ke Sri Damansara utk sama2 balik ke kampung halaman bagi menyambut Ramadhan bersama2 bapak.

Dan, minggu nie aku kembali semula ke Sri Damansara! Hah! (Dah mcm jd kewajipan plk kan utk ke Sri Damansara setiap hujung minggu.. ~_^) Hehehe... Ok lah, sebenarnye aku kembali ke Sri Damansara nie sbb nak kena teman Muhammad Bunyamin buat persembahan nasyid sekolah tadikanya kat SACC Mall, Shah Alam. Tu jelah sebenarnye ;D

Ok, tu je dulu buat kali nie. Sebagai penutup, aku nak ucapkan selamat menjalani ibadah puasa kepada muslimin muslimat di seluruh dunia. Bersama-samalah kita menghayati keindahan bulan Ramadhan nie. Semoga rahmat dan redhaNya sentiasa ada mengiringi setiap langkah perjalanan kita di atas muka bumi nie. Amin, insyaAllah!

Sehingga berjumpa lagi!
Wassalam.

2 comments:

... said...

waalaikumsalam..

semoga sukses selalu ya.. tak mo lost. biar sentiasa fokus di sana. ^^

iShasha Aishah said...

huhu.. baik..! thanks a lot, semek.. :)

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting