Friday, 27 April 2012

Tak Kenal Maka Tak Bersatu

Assalamu'alaikum.

Entry pendek je kali nie. Nak cerita ckit pasal gmbr kat bawah nie.


Ok, meh aku bgtau apa isi dlm kad jemputan tu ye.. ~_^

JEMPUTAN KE PROGRAM
TAK KENAL MAKA TAK BERSATU

Kepada saudara/saudari anda dijemput ke program "Tak Kenal Maka Tak Bersatu" anjuran SPR UUM

Tempat : Dewan Seminar Pusat Islam
Tarikh : 26/4/2012
Masa : 8.30 - 11.00 malam

Kehadiran saudara/saudari amat kami harapkan.

Please join us as we honour the graduate.

Hah, faham dah maksud jemputan tu?? Aku djemput utk hadir dlm program tu sbb selain program rasmi sbgi penutup Kempen Anti Rasuah (KEMAR) Peringkat Kebangsaan 2012, ia juga program utk mghargai jasa mantan2 SPR UUM yg tlh brkhidmat sblm nie. Aku kan s/u utk sesi sblm nie, maka aku djemput la utk memeriahkn majlis selain nk bg cenderahati kat aku.

Aku sampai lewat mlm tu. Dlm pukul 10 lbh. Sbb sblm tu aku ada komitmen lain. Dan bila ada peluang utk aku skip jap komitmen tu, aku pun brjalan la dlm hujan menuju ke Dewan Seminar Pusat Islam UUM utk brsama2 dlm program nie.

Lps ucapan drpd En.Zul, kami (Sufri, Ammar, Khairul, Dilla, WanieyIma dan aku) mendapat cenderahati msg2.


Baiklah, dikesempatan ini, aku nak ucapkan jutaan terima kasih buat AJK pelaksana program yg sudi meraikan kami dlm mjls trsebut. Maaf ye sbb dtg lewat. Pape pun, selamat maju jaya buat SPR UUM!!

Saturday, 14 April 2012

Anugerah Nasyeed.Com

Assalamu'alaikum wbt.


Alhamdulillah, mlm td brkesempatan utk mendengar dan menyaksikan Anugerah Nasyeed.Com yg bersiaran secara langsung dari Dewan Muktamar, Pusat Islam, Kuala Lumpur. Kali terakhir menjejakkan kaki di Dewan Muktamar kalau tak salah saya adalah pd 3 atau 4 atau 5 tahun yg lepas. Hadir utk menyaksikan mlm kemuncak Carta NMI atau Carta IKIM.FM, saya sendiri pun dah lupa [mcm dah tua sgt! hehehe]. Tp, mlm td saya tak berada pun kat Dewan Muktamar tu utk menyaksikan Anugerah Nasyeed.Com, saya sekadar berada di hadapan laptop saya, mendengarkan secara online menerusi Nasyid.FM pd jam 9 mlm dan seterusnya pd jam 10 mlm saya menonton siaran tertunda yg disiarkan di TV ALHIJRAH. Secara peribadinya, saya puji usaha murni pihak penganjur atas percubaan pertama menganjurkan Anugerah Nasyeed.Com ini yg telah di pengerusikan oleh Jef Hazimin dan Irma Hasmie.

Mlm td, dlm Anugerah Nasyeed.Com ini juga kita dapat saksikan kemunculan nama2 baru dlm industri nasyid di Malaysia seperti Ammar Hamdan, Varianz, Algebra, Asyraf, All One, Muadz, Du'a, R-IF dan Al Mawlid. Tak ketinggalan artis2 nasyid yg telah lama berada dlm industri seperti InteamRabbaniRaihanHijjazUNICMesticaFar EastDevoteesNowseeheartSaujanaUstaz Amal dan Ustaz Akhil Hayy.

Ok lah, saya tak nak ckp byk kat cnie sbb rasanya ramai jgk yg telah menyaksikan sendiri Anugerah Nasyeed.Com mlm td. Jd, dlm entry nie saya sekadar ingin berkongsi keputusan bg pemenang2 yg telah mendapat undian yg tertinggi oleh para pendengar.

Kategori Nasyeed Cinta
Lagu : Saat Lafaz Sakinah
Artis : Far East

Kategori Nasyeed Perjuangan
Lagu : Bebas Palestin

Kategori Nasyeed Sirah
Lagu : Sumayyah
Artis : Hijjaz

Kategori Nasyeed Amar
Lagu : Berjalan Tanpa Henti
Artis : Devotees

Kategori Nasyeed Munajat
Lagu : Menanti Di Barzakh
Artis : Far East

Kategori Nasyeed Selawat
Lagu : Binnabil Huda
Artis : UNIC

Seterusnya adalah keputusan pemenang bg kategori2 yg telah diadili oleh juri2 khas yg profesional dan berpengalaman dlm bidang masing2.

Anugerah Video Muzik Terbaik
Lagu : Pedoman
Artis : Nora featuring Voice of Ummi
Pengarah : Erama Creative Sdn Bhd

Anugerah Susunan Muzik Terbaik
Lagu : Dia Muhammad
Artis : Inteam
Penggubah : Along Exist

Anugerah Persembahan Vokal Terbaik
Lagu : Inikah Petanda
Artis : Rabbani featuring Mawi

Anugerah Lirik Terbaik
Lagu : Menanti Di Barzakh
Artis : Far East
Penulis Lirik : Ito Lara

Anugerah Lagu Terbaik
Lagu : Dia Muhammad
Artis : Inteam
Komposer : Frizdan

Antara yg menarik perhatian saya dlm Anugerah Nasyeed.Com ini selain drpd persembahan2 yg mantap drpd artis2 nasyid adalah rakaman ucapan dari penaung kehormat Anugerah Nasyeed.Com iaitu Tun Dr. Mahathir Mohamad dan juga anugerah khas iaitu Anugerah Khalifah Nasyeed.Com yg telah dianugerahkan kpd Ustaz Sohibul Fadhil Sabikin.

Dan akhir sekali, kemuncak segala anugerah dlm Anugerah Nasyeed.Com adalah,

Anugerah Juara Carta
Lagu : Bebas Palestin

Ada yg tak puas hati ke dengan keputusan akhir Anugerah Nasyeed.Com nie? Bg saya, saya sangat senang dan berpuas hati melihat dan mengetahui keputusan nie [sbb keputusan nie mampu membuatkan saya tersenyum hingga ke saat akhir saya menyudahkan entry nie].

Akhir kata, sebelum saya tutup entry kali nie, saya ingin mengucapkan syabas dan tahniah buat para pemenang yg telah menggenggam trofi dlm Anugerah Nasyeed.Com kali ini (dan tak lupa buat Abg Rahim & Inteam, tahniah ye! - bkn bias, tp yg nie sbgi salah satu bentuk penghargaan dan sokongan buat keluarga sendiri - harap tak ada pihak yg berkecil hati - terima kasih kerana memahami). Dan buat semua penggiat nasyid tanahair, teruskan usaha kalian dlm menyampaikan mesej2 dakwah. Semoga usaha kalian dirahmati dan mendapat redhaNya. Amin!

Sehingga berjumpa lagi! Assalamu'alaikum wbt.

Wednesday, 11 April 2012

Cerita Handphone Ku

Assalamu'alaikum wbt...

Wah! Kwn2 aku masih lg syok brcuti kat kg halaman msg2 skrg nie. Al-maklum, cuti pertengahan semester la kata kan. Dan, arinie plk merupakan cuti umum sempena hari pertabalan Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong yg ke-14, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah (Sultan Kedah tu! Bangga jap smntra d0k kat UUM Sintok Kedah nie. Hihihi ~_^).
Selamat brcuti ye ku ucapkan buat semua yg brcuti arinie.

Ok, entry kali nie aku nak brkongsi cerita pasal handphone (hp). Ape pasal nak cerita pasal hp plk ek? Hehehe... Xde pape sbnrnye. Nie namanye dah bosan tahap xtau nak cerita pasal apa sbgi entry baru kat blog nie. Dah sape suruh x blk waktu cuti2 mcm nie kan? Wlupun korang mcm xde hati je nk baca, tp sudi2 kan la jgk utk baca ea. Ahaks! ;P


NOKIA 2100


Kali pertama aku guna hp dlu masa aku tingkatan 1. Kak Jilah yg belikan sempena hari lahir aku yg ke-13 tahun. Nokia 2100 kat atas tu la yg Kak Jilah belikan. Aku pilih sebijik, sama dgn Kang Romzi. Aku igt lg tarikh beli hp nie, 12 September 2003 kat KL. Lps tu aku blk semula ke kg masa birthday aku. Dan ptg birthday aku tu la Kang Romzi keluar pi bandar belikan nombor utk aku. Dgn itu, tanggal 14 September 2003, bermulalah hari aku sbgi pgguna rangkaian Maxis - Hotlink.


NOKIA 2600


Masa nak masuk matrik, Kang Romzi bg aku Nokia 2600 nie kat aku. Sbbnye aku dah guna dua nombor waktu tu. Hah, mcm mna plk kisahnye aku blh guna smpi dua nombor nie ek?? Meh, aku ceritakan ckit. Masa aku tingkatan 4, Kang Romzi tgh praktikal kat JKR Segamat masa tu. Satu hari nie sempena Le Tour De Langkawi yg bakal lalu kat Segamat, ada la bukak booth2 pameran kat Dataran Segamat tu. Disebabkan dah dekat sgt JKR dgn dataran tu, Kang Romzi pun x la melepaskan peluang utk meramaikn majlis. Hahaha! Kang Romzi ada la join contest2 yg djalankn kat booth2 yg ada kat dataran waktu tu. Aku pun dah x igt sgt pertandingan apa yg Kang Romzi masuk waktu tu, tp yg aku igt, blk umah ptg tu, Kang Romzi bawa blk basikal dan bbrpa kad prabayar (nombor2 baru) Celcom - Xpax. Dsebabkn byk sgt kad prabayar yg Kang Romzi dpt, Kang Romzi pun jual la kat kwn2 dia. Wlupun dah byk jgk yg djual, aku tgk kat umah waktu tu ada la dlm 2 ke 3 lg yg masih ada. Apa lg, dgn status ku sbgi satu2nye adik, aku pun wat muka ala2 comel, mintak satu dr Kang Romzi. Mula2 tu mmg Kang Romzi x nak bg kat aku tau. Klu nak jgk, kna beli. Tp tu la kan, mcm aku ckp td,dgn muka ala2 comel yg aku buat [comel ke???], akhirnye aku dpt jgk satu dgn percuma. Hehehe ;D


Sony Ericsson K530i


SE K530i nie plk aku dpt sebelum aku masuk matrik jgk. Masa tu aku masih jaga arwah mak kat HKL. Aku igt lg pesan akak2 n abg2 aku waktu tu, "x payah la bawak hp baru tu pergi hospital, tukar je guna hp lama yg Nokia 2100 tu, bhya bawak brg2 brharga nie, lg2 yg baru". Tp msa tu, aku dgn degilnye bawak je jgk pi hospital utk jaga mak. Sbbnye, dah hp baru kan, sure la excited nak guna. Hehehe! Pape pun, alhamdulillah sbb semuanye slmt. Siap sempat lg aku rakamkan pandangan malam Menara KL dan KLCC dr tgkp wad 20 msa tu. Dan kekal pun smpi aku mndftr kat UUM.


Sony Ericsson W980


Hampir sebulan aku bergelar mahasiswa UUM, ada ekspo yg brlgsg kat Dataran Siswa. Masa tu ada la bbrpa booth yg jual gadget2 mcm nie. Aku yg masa tu mmg nak mencari hp flip nie, pi la terjah booth tu. Akhirnye impian aku utk memiliki hp flip sejak kecik dlu pun trcapai la pd tanggal 23 Julai 2009. Perasaan masa tu, gembira sgt2! Mmg rasa cukup puas dah bila keinginan dah trcapai. X pndg dah hp lain yg lbh canggih drpd SE W980. Sbb function dlm SE W980 tu dah ckup lgkp buat aku. Dan biar pun xde Wi-Fi, aku dah merasa cukup sbb ada 3G.


NOKIA 7230


Slps 3 tahun aku mggunakan khidmat SE K530i tu, akhirnye bln 10 tahun lps (2011), aku trpaksa mnrma hakikat bhwa aku x dpt lg mgharapkn khidmatnye [hahaha! amek kau! trkeluar ayt drama jap.. hehehe]. Semuanye brmula bila aku perasan yg bhgn blkg K530i tu makin kembong. Bila aku bukak, rupa2nye bateri dah kembang semangkuk. Lps tau mcm tu, aku pi la kedai hp, nak carikan bateri yg baru. Dapat! Tp bila aku cuba on kan, x boleh. Ye je carikan 'nyawa' baru utk K530i aku tu. Nmpknye mmg dah smpi masa utk K530i ku itu pergi. Huhuhu... Dan akhirnye, msa cuti pertengahan sem aku ujung bln 10 tu, Kang Romzi bg la kat aku hp Nokia 7230 nie. Kang Romzi ckp dia dpt hadiah. Sempat guna skjp je, pastu simpan smpi la Kang Romzi bg kat aku. Teruja aku nk guna hp slide nie. Sblm nie aku x minat sgt dgn hp yg slide2 nie. Sbb impian n citarasa aku mmg kat hp flip je. Mula2 mmg susah jgk nk biasakn diri guna hp slide nie. Tp, lama2 ok je. Siti Aishah kan?!! Hahaha!




Dan semenjak aku reti guna hp, mmg dah xdenye la aku guna public phone lg. Dlu masa sekolah dr tingkatan 1 smpi tingkatan 5 ada lg la. Waktu rehat d0k brgayut, telefon mak kat umah. Mcm dah lama sgt x jmp, pdhal tiap2 hari jmp. Hahaha! Tp tu la, waktu tu je, lps tu mmg xde dah. Bkn nak eksyen, cuma nak manfaatkan apa yg dah ada kat tgn la kan ~_^ Ok lah, smpi cnie dlu entry aku kali nie. Dah ckup la aku cerita pasal hp nie. Jmp lg kat entry seterusnye ea. Skli lg, selamat bercuti! ^_^
Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting