Wednesday 15 August 2012

Novel - Contengan Jalanan

Assalamu'alaikum wbt!
Apa khabar semua? Semoga sihat dan ceria2 selalu dalam meniti hari2 terakhir Ramadhan kali nie.

Ok lah, entry kali nie aku cuma nak kongsikan sikit pasal satu novel karya Hlovate nie.
Tajuknye 'Contengan Jalanan'.


Novel nie ada 2 part. Yg 1st mengisahkan pasal perjalanan Affendy mencari Tuhannya dan yg 2nd plk kisah perjalan Ku Kamaruzzaman mencari Tuhannya.
Serius! Mula2 baca mmg mcm 'jenuh' jgk la. Sebabnye aku tak berapa nak faham terms2 yg digunakan [kalau nak tau apakah terms yg aku maksudkan, silalah baca sendiri ye]. Tp, start menarik bila perjalan mencari Tuhan tu bermula. Lg2 kembara si Fend (Affendy) dan Chad (Irsyad) ke bumi kanggaru dlm bulan puasa. Mmg kena sgt la aku baca time Ramadhan nie. Terasa menusuk ke kalbu!
Secara keseluruhannya, daripada 5 bintang, aku blh bg 4 setengah jelah. Sebab ape tak cukup kan je yg setengah lg? Semua tu sebab terms2 yg aku tak faham tu la. Hahaha ~_^

Ok, nak out dulu. Dah nak masuk waktu berbuka dah. InsyaAllah raya nanti aku sediakan satu entry baru ye. See you next time!
Selamat berbuka ^_^

0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting