Friday 31 August 2012

Blogku 1 Tahun

Bismillahirrahmannirrahim...

Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka! Merdeka!
Selamat menyambut ulang tahun kemerdekaan Malaysia yg ke-55 tahun. Juga selamat ulang tahun yg pertama buat blog kesayangan ku nie. Hehehe :D


Ok2, entry kali nie bkn nak cerita pasal merdeka or birthday blog aku nie.
Tapi aku nak cerita pasal...~

Macam nie, siang td saat aku duduk kat opis sorang2 dari pagi sampai la ke petang (huhuhu.. sedih2), aku terdengar lagu nie kat radio. Ntah knp, ttbe je aku rasa sayu dgr lagu nie. Terkenang pengalaman pertama aku menghabiskan raya kat KL. Rindu kenangan lebaran2 yg lalu. Rindu sgt2 dgn family aku even skrg nie aku dah duduk dekat dgn mereka. Ok, jgn salah faham. Mood lagu nie mmg la riang ria raya, cuma aku je yg ttbe rasa lain macam. Syahdu je rasanye.

Bila difikirkan blk, mmg aku sndri tak sangka dan tak percaya yg skrg nie aku sedang hidup di KL. Sejak kecik wlupun aku selalu je ke KL, pi rumah abg or kakak aku, tapi aku tak pernah berani utk membayangkan yg satu hari nanti aku akan turut serta mengharungi hidup kat KL nie. Sekarang, lihat apa yg berlaku. Aku kini berdiri di bumi Kuala Lumpur, brsma2 menjalani kehidupan di Kuala Lumpur yg penuh dgn 1001 ragam manusia.

Pape pun, aku tetap bersyukur yg hingga ke hari nie ALLAH masih mengurniakan aku kekuatan utk terus menjalani kehidupan di dunia pinjaman nie. Alhamdulillah! Dan sempena ulang tahun kemerdekaan Malaysia hari nie, semoga kita turut sama2 memerdekakan minda dan fizikal kita drpd prkra2 yg dlarangNya. InsyaAllah!

nie la lagu yg aku maksudkan

0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting