Sunday 7 October 2012

Hot Issue

Assalamu'alaikum, my dear readers!
Semoga semuanye sihat2 sejahtera hendaknye... ^_^

Entry kali nie aku nak kongsikan ckit pengalaman dating with my dear 'lalink', Hawa Jalilah kat Berjaya Times Square semalam.

we both @ Uni Cafe, UUM

Plan asal nak keluar dating dgn Hawa 20hb or 21hb nanti. Tapi disebabkan aku ada janji lain pada tarikh tu, aku kena la awalkan janji kitorg. Lgpun Hawa tak dpt nak join kitorg  keluar ramai2 14hb nnti. So, aku ajak dia keluar dating in advance la konon2nye. Hehehe :D

Kitorg meet kat stesen LRT Setiawangsa dan kitorg terus ke Stesen LRT Masjid Jamek. Sampai2 je kat situ, azan Zohor pun berkumandang. Kitorg yg dah hampir nak lost kat situ sbb tak sure nak tuju arah mana nak naik Star LRT utk ke Stesen Hang Tuah, pun decided la tanye pakcik polis kat situ. Naik2 je escalator, LRT pun smpi. Kitorg pun ape lg, terjah masuk la terus. Sampai kat Stesen Hang Tuah, kitorg keluar dari train dan terus brjalan keluar dari stesen utk tuju ke Berjaya Times Square.

Anak saudara aku ada bgtau cara lain utk ke situ. Naik monorail dan berhenti kat Stesen Imbi. Tapi disebabkn Hawa tau cara mcm tu utk smpi ke Berjaya Times Square tu, kitorg redah la cara yg kitorg yakin kan.

Sampai kat Berjaya Times Square, port pertama yg kitorg cari ialah surau. Lps solat Zohor, kitorg decided nak makan kat McD je sbb malas nak pi turun byk2 tgkt utk smpi kat food court. Sambil2 makan, boleh tgk org main yg terjerit2 masa tgh main tu.


Lps 'isi minyak', kitorg mulakan misi kitorg. Yeahhh~!!! Dari satu kedai ke satu kedai kitorg singgah. Aku yg mula2 cadang cuma nak berwindow shopping je, last2 dpt 2 barang yg sgt brnilai. Hehehe :D

Ok, fokus kitorg adalah pada baju, kasut dan handbag. Dan benda pertama yg kitorg dpt ialah handbag aku. Lps tu, utk bbrpa kedai yg kitorg masuk, Hawa d0k busy tgk baju je. Then, dia dpt la sehelai baju yg plg mahal dlm byk2 helai yg dia beli semalam. Lps tu dia dpt sehelai lagi baju. Murah ckit drpd yg td. Lps tu, dia dpt baju lagi. Kali nie 2 helai terus dia sapu sebab mmg murah baju2 kat kedai tu. Keluar je dari kedai tu, katakan 'X' kat kedai2 baju yg strusnye kitorg nmpk. Kang ada budak borong baju tak sudah2 kang. Hahaha!

Kitorg turun pi tgkt lain plk, nak cari kasut. Sampai kat satu kedai nie, aku betul2 trtarik dgn 1 kasut boot kat situ. Semua nie gara2 Hawa berhenti kat satu kedai kasut yg byk jual kasut boot yg murah2 kat tgkt ats td tu la. Ada less 20%, tapi harganye still mahal tak mahal jgk la. Kat bahagian yg lain dlm kedai yg sama, kitorg nmpk plk kasut boot yg girlish ckit. Mcm kasut yg Yana pakai masa dinner Tradewinds aritu. Sepatah kata Hawa bila try kasut tu, "heaven!".

Aku mmg dah betul2 trtarik dgn kasut boot yg mula2 masa aku masuk kedai tu. Nak ke tak nak???! Pape hal, pi solat Asar dlu sblm buat keputusan nak beli or tak. Kitorg naik blk pi tgkt 7 utk solat and then turun blk ke tgkt 3 utk tgk blk kasut tu. Akhirnye! aku decided utk beli kasut tu. Wink3!!! ~_* (gmbr brg2 yg kitorg dpt smlm tu x perlulah letak kat cnie kn..? ~_^)

Lps je aku beli kasut tu, kitorg tak fikir nak pi tmpt lain lg dah. Kitorg dah fikir nak blk je sbb dah agak lewat masa tu. Masa Hawa bgtau dia dah sampai umah, waktu tu aku baru je dpt bas nak blk umah. Huhu! Pape pun, alhamdulillah, slmt sampai umah dan Maghrib pun tak trlepas bgtu sja.


Lalink, semoga ukhuwah antara kita berpanjangan, selamanya~~~ Amin!
Thank for the great moment that we share together yesterday ~_^

+++++++

Oh, ye! Sblm aku tutup entry nie, meh cnie aku bgtau dlu sbb apa tajuk entry nie mcm xde kna mgena je dgn cerita yg aku kongsikan nie. Mesti korg rasa mcm tu kan bile baca? Hihihi~ :D Sebenarnya, tajuk nie aku guna sbb masa kitorg masuk satu kedai kasut tu, kitorg ttbe dgr lagu nie dmainkn. Sape2 yg tgk Family Outing season 1 mesti tau pasal lagu nie. Lagu nie diorg sibuk mention masa Song Jihyo jadi guest. Diorg d0k cbuk suruh Jihyo menari lagu nie la. Hot issue! ~_^ Klu tak caya, cer check blk ea.

Ok, sekian dlu utk kali nie. Adios amigos!

2 comments:

si penglipur lara said...

mok cikkkkk..nnti ak p kl,,WAJIB bawak ak g jalan2 k..hahaha

iShasha Aishah said...

klu aku ada kat KL lg la waktu ko dtg tu ea ekpong~ ;D aku pun dah x lama je lg kat KL nie.. pastu aku nk blk kg dah..

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting