Saturday 28 January 2012

Cuti-cuti di Melaka

Assalamu'alaikum! ^_^
Apa khabar? Semoga sihat2 n ceria ceria2 selalu.. ~_^


Mood aku still happy lagi masa tulis entry nie. Sbbnye Isnin n Selasa lps aku baru pergi brcuti brsama keluarga kat Melaka. Percutian yg x brpa nk drancang pun sbnrnye. Pape pun, blh lah aku katakn yg percutian kali nie brsempena dgn meraikan birthday ayah aku Isnin (23 Januari) lps. Actually, plan awal cuma nak pergi brkelah dan brmandi-manda kat Gunung Ledang je. Tp last2, ke Melaka. Hehehe.. :D

Bertolak dari Segamat hampir pukul 10 jgk. Singgah kejap kat rumah abg aku kat Tangkak, then terus ke Bukit Beruang rumah sepupu aku. Lps lepak2 n makan tghri kat sana, kami sekeluarga pun brtolaklah ke Klebang Beach Resort Melaka (KBRM).




Sampai je kat bilik, anak2 saudara aku dah x sabar nk terjun kolam. Budak2 bertiga tu mmg, laju je bila dah nmpk kolam depan mata camtu. Hahaha!


 


Aku plk amek kesempatan berehat jap kat bilik sbb ttbe je rasa mcm nk demam, sbb tekak dah start sakit dah. But, then aku turun jgk. Wlupun x dpt nk main air laut, cukup bg aku bila dpt mnikmati suasana ptg kat tepi laut sambil tgk gelagat anak2 saudara aku yg sdg mandi-manda kat kolam ~_^




[...menikmati suasana ptg di tepi pantai dgn perasaan yg bermacam2 yg x mampu utk diungkapkan dgn kata2.. tenang je...]


going for dinner


Esok paginye aku, kang Iman, kak Sue, Fayri n si kecik Adam Aryan pi turun menikmati hidangan sarapan pagi yg dah disediakan pihak resort. Lps sarapan kami sekeluarga bergerak menuju ke 'Melaka River Cruise'.





Perasaan masa naik river cruise tu, seronok babe! ^_^ Wlupun aku mcm x brpa nk sihat sgt msa tu,
tp aku tetap enjoy! Hehehe ;D




Dan aku nak kongsikan sesuatu yg sgt menarik perhatian aku sepanjang perjalanan naik cruise menyusuri Sg.Melaka. Hah, korang dpt agak x apa ke bnda alah la yg menarik sgt tu?
Jeng! Jeng! Jeng! Jgn biarkan hidup anda diselubungi misteri... Kih3 :D


Jambatan Kg. Jawa


Hah! 'Pamos de amos' jgk Kg.Jawa nie kan? ~_^ Bukan takat kat Segamat je yg ada Kg.Jawa tau, kat Melaka Bandaraya Bersejarah pun ada jgk. [tu x kira lg Kg.Jawa yg kat tempat2 lain tu] Hahaha ^_^


 


Ok lah, meh cnie aku nak share bbrpa gmbr yg sempat aku snap spnjg menyusuri Sg.Melaka aritu.


 

 

 


 


Lps brjalan2 (dlm kereta) kat sekitar Melaka, kami pun blk semula ke KBRM utk kemas brg2 n then, check-out!




After check-out, kami lunch kat area Pantai Puteri. Then, berpisahlah dua buah kereta. Satu menuju ke Klang dan satu lg menuju ke Tangkak. Maka dengan itu, berakhirlah sudah percutian kami sekeluarga kat Melaka. Hihihi~



0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting