Saturday 4 May 2013

Pesta Buku 2013

Buku! Buku! Buku! :fire

Hah~! Kalau dalam entry sebelum nie aku ada kongsikan hasil tuaian BB1M aku, entry kali nie aku nak kongsikan hasil tuaian BB1M terakhir aku yang berbaki RM50 dan beberapa buah buku yang dapat aku beli di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 (PBAKL'13) yang berlangsung di PWTC. PBAKL'13 nie dah berlangsung dari 26 April 2013 yang lepas dan akan berlanjutan hingga esok, 5 Mei 2013 (hari mengundi).


Maksudnya aku ke KL lagilah!??? :brow Yup, KL! ^_^ Aku ke KL hari Isnin (29/4/2013) tu dengan follow Kang Romzi yang akan balik ke Klang setelah seminggu bercuti di kampung (jimat belanja beli tiket bas ke KL.. hehehe :D)


Disebabkan aku dah plan ke PBAKL'13 hari Rabu (1 Mei = cuti hari pekerja) dengan Kak Watie, maka hari Selasa tu aku ajak Hafiz teman aku pergi cc untuk download Running Man yang latest :e (cukupkn stok RM! :party).


Dan 1 Mei tu, keluarlah aku ke PBAKL'13 bersama-sama Kak Watie and Yana. :) Aku rasa sangat excited masa dah sampai kat PWTC tu. Yelah, dah berapa tahun kan tak pergi PBAKL, tu yang jadi excited lebih tu. :O Plus tak sabar nak dapatkan buku terakhir dalam senarai 'wanted' aku. ;)


Ensiklopedia Fiqah Wanita Muslimah - akhirnya, aku dapat jugak buku yang aku nak nie kat booth Jasmin. xD Harga asal buku nie RM55, bila beli kat Pesta Buku jadi RM45. Aku nak bayar guna BB1M terakhir aku. Untuk tidak membiarkan baki RM5 BB1M burn begitu saja, aku pun belilah sekali buku Indahnya Perjalanan Hidup Fatimah Az-Zahra tu dengan tambahan cash RM11. :D


Lepas tu, aku dan Yana dah tak sabar-sabar nak ke booth Popular untuk dapatkan novel Biarkan YM Terus Berbicara karya Hanni Ramsul iaitu kesinambungan daripada novel Biarlah YM Berbicara. :e Mula-mula aku nak beli novel tu satu je, tapi rupanya Popular offer beli combo 3 buku (picture kat atas tu) dengan harga RM57 je, maka aku pun dengan senang hatilah membelinya. :P Hahaha!


Akhir sekali, atas bantuan Yana yang dah dulu-an pergi terjah booth Jemari Seni, aku berjaya beli novel Nama Atas Kertas nie! ;) Tak sure betul-betul best ke tak, tapi sinopsisnya dah cukup buatkan aku tertarik untuk masukkan novel nie dalam senarai 'wanted' masa aku sibuk-sibuk 'usha' buku yang nak dibeli lepas dapat BB1M aritu. Hihihi~ :)


Lepas je dapat buku-buku yang aku nak, aku dan Kak Watie pun bersesak-sesak la dengan orang ramai kat dalam PWTC tu untuk keluar dan seterusnya beredar menuju ke Terminal Bersepadu Selatan (TBS). Seriously, ramai betul orang hari tu! xP Sampai kat TBS, kitorang terus tuju kaunter tiket. Aku nak balik Segamat pulak! Disebabkan masa tu dah dekat pukul 1.30, aku decided beli tiket pukul 3.30 petang ke Segamat. Jadi sempatlah aku dan Kak Watie lunch and solat Zohor dulu. :||


Alhamdulillah, aku selamat sampai Segamat pukul 6.30 petang. Penat, tak payah cakaplah. Memang tersangatlah penat! Bapak tanya, aku nak drive ke? Aku cakap tak nak la. Kaki dah tak larat nak tekan pedal, dah terasa nak terbaring je hah. xP Pape pun, I'm happy sebab dikelilingi buku-buku yang banyak! :e Hehehe :r

0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting