Sunday 24 March 2013

Kami 'Balik Kampung'!

Assalamu'alaikum! :)


Ahad! Ahad! Kuliah! Kuliah! Kuliah!
Hehehe ;) Tak tau kenapa, dalam 2, 3 minggu nie, aku rasa rindu sangat zaman bergelar siswi kat UUM! Rasanye kalau boleh, aku nak kembali berada kat sana, mengulang saat2 indah :d

Ok2, alang2 aku ada mood nak menulis nie kan, meh sini aku nak kongsi detik2 bahagia masa aku dan 2 orang lagi member aku 'balik kampung' untuk hantar laporan praktikal lebih 4 bulan lepas.

@ Stesen KTM Alor Setar ^_^

Kami bertiga - aku, Yana & Hawa - decided nak 'balik kampung' gunakan perkhidmatan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB). 8) Yelah, selalu sangat dah balik naik bas. So, kali nie nak try naik train pulak. Kitorang pilih Kelas Superior Malam sebab nanti boleh baring, tidur sepanjang perjalanan malam tu :i Train kitorang berlepas dari KL Sentral pada 8/11/2012 jam 2120.

 


Dan sebagaimana yang tertulis kat tiket, kitorang sampai kat stesen KTM Alor Setar tepat jam 0716, 9/11/2012. :)

      

Kami sampai jugak kat UUM setelah sekian lama menunggu bas kat Shahab untuk perjalanan masuk ke UUM. :f Sampai2 je letak beg kat bilik and then terus pi serang kafe untuk lunch. Kesian Su sebab lama tunggu kitorang untuk lunch sama2. ;)

Petang tu pulak, lepas hujan reda, kami - aku, Yana, Hawa & Su - pakat ramai2 pi serang kafe DPP EON untuk makan chicken chop kat situ :party Dan seharusnya my ex-roommate, cik Ima pun ada sekali. :e

chicken chop - our dinner @ cafe DPP EON

Report dah siap, tinggal nak hantar je 11/11/2012. :L So, 10/11/2012 tu kitorang pun keluar la berjalan2 kat Changlun. ;) (Changlun jelah sebab plan A and plan B dah terpaksa cancel. :( Guna la backup plan akhirnye. :||)

Pape pun, alhamdulillah, sebab segala urusan berkaitan laporan praktikal dan yang lain2 dapat diselesaikan sepanjang kitorang kat sana. :D Terima kasih sangat2 buat Su dan roommatenye sebab sudi tumpangkan kitorang untuk menginap kat bilik diorang :L

Dan sebelum aku tamatkan entry nie (yg dah pnjg jgk aku brceloteh rupenye), aku secara peribadi rasa happy sangat sebab dapat jumpa dan kumpul balik ramai2 dengan member2 rapat aku selama 3 tahun aku kat UUM.

Selain tu, aku rasa bersyukur sangat sebab akhirnya aku dapat merasa naik train setelah sekian lama aku impikan. Kalau sebelum nie aku pernah kongsikan pengalaman dan perasaan aku dapat merasa naik flight dalam entry terbang di awan biru, kali nie aku kongsikan pengalaman dan perasaan naik train pulak. :o (wlupun x byk yg aku cter pasal tu kn.. :$ Hehehe :i)

Ok, sampai sini dulu. Sehingga bertemu lagi dalam entry2 akan datang. ;)
Wassalam :)


*entry pengubat rindu ;)

4 comments:

... said...

jeles.! nak jugak nek ketapi sesame korang.. :)

iShasha Aishah said...

al0oo.. nk wat cmno.. kmu dah sah2 ada kat uum dah mse tu.. hehehe ;)

Unknown said...

ima,nnti balik konvo jom nek ketapi ramai2 nak??hehehe :e

iShasha Aishah said...

wat riuh dlm ketapi mcm aritu! hahaha.. 8) pastu mkn smpi sakit perut! xP

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting