Sunday 10 June 2012

Majlis Penganugerahan Diploma Eksekutif

Assalamu'alaikum wbt.
Apa khabar semua? Semoga sihat dan ceria2 selalu... ^_^


Dlm tgh sibuk dgn final exam nie, aku nak jgk amek ckit masa utk conteng2 dlm blog ku yg trchenta nie. Bkn apa, sekadar nak brkongsi cerita gembira mggu lps.


Alhamdulillah, hari Ahad lps abg ipar ku, Abg Azmir telah selamat menerima Diploma Eksekutif dlm bidang Pengurusan Pembuatan (Executive Diploma in Manufacturing Management). Tahniah!


Pagi2 lagi aku dah bangun sbb nak turun amek 2 org anak saudara aku sbb ummi dgn abg diorg akn masuk dewan tgk ayah konvo. Aku brtindak sbgi pnjga 2 org budak kecik tu smpi la majlis abes. Yelah, bibik mithali kan. Hehehe. Smpi je kat bilik, masing2 dah sibuk cakap nak main game. Tp, aku tak bagi terus. Aku kasik diorg layan citer SeeFood dulu. Hihihi. Ape punye bibik la aku nie. Lastly, bila dah tgk diorg mcm dah x smgt nk tgk citer tu, barulah aku bg diorg main game. Hehehe ;D

Kami bertiga turun pi dewan lbh kurang pukul 10 lbh jgk lps bdk2 nie siap mandi ape semua. Hajat dihati nk ajak bdk2 nie sarapan dlu, tp skli smpi kat kafe sarapan dah abes, lauk utk mkn tghri pun dah ada waktu tu. Akhirnya, beli roti jelah buat bekal makan kat dewan nnti.

Sofea & Izzati

Alhamdulillah, smpi kat dewan masih ada lg tmpt duduk kosong kat bahagian atas. Dapatlah bdk 2 org nie duduk. Muka masing2 dah kepenatan sbb brjalan dari bilik aku smpi ke dewan. Jauh jgk la perjalanan tu bg diorg. Aku nie lain la, dah biasa! Maaf ye anak2, bibik xde kenderaan. Mmg jalan kaki jelah jwbnye utk pi dewan tu. Huhu

Majlis tu berakhir dlm pukul 12.30 tghri mcm tu. Keluar drpd dewan, aku terus bawak dua org budak kecik yg ala2 kembar nie pi cari ummi n abg diorg. Lps tu buat sesi brgambar satu keluarga.
Dan aku dgn sukacitanye jd jurugambar hari tu. Suka3! Hihihi ~_^

Kak Nina, Abg Azmir, Zufayri, Izzati & Sofea

Abes sesi brgambar, kami terus pi keluar makan kat Changlun. Makan tghri ramai2 dgn kwn2 Abg Azmir. Lps mkn, blk semula ke Tradewinds utk amek brg2 aku. Dah sem akhir kan, jadi boleh la kirim dulu mna2 yg dah x guna tu. Hehehe. Sblm Kak Nina sekeluarga berangkat blk, kami pi minum ptg kat kafe mall. Selesai minum ptg, aku dhantar semula ke Tradewinds dan mereka pun berangkat pulang.

Mmg aku agak kepenatan smpi kat bilik ptg tu sbb dah angkat kotak berat sebelum tu kan. Pape pun, aku happy sgt sbb akhirnya aku dpt jgk jumpa family aku. Dah lama sgt x jmp mereka. (Wlupun x jmp semua, tp dah kire ok la dpt jmp wakil kirenye kan ~_^) Yelah, aku mana ada blk kampung or pergi KL dari aku mula masuk sem nie pertengahan Januari yg lps. Mmg dah tahap rindu giler sbnrnye!
Rindu, serindu-rindunya!


Ok la, akhir kata utk kali nie, tahniah skli lagi diucapkan buat semua penerima Diploma Eksekutif UUM kali nie. Semoga kalian akan lebih berjaya pada masa akan datang, berjaya di dunia dan di akhirat, insyaAllah!

0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting