Sunday 30 October 2011

Batu Seremban

Assalamu'alaikum! ^_^

Hah, entry kali nie nak soseh-soseh pasal satu permainan tradisi masyarakat kat Malaysia nie iaitu batu seremban [atau ada jgk yg pggl batu serembat - atau pape jelah ~_^ hehehe ;D] Dan yg plg penting, nie semua xde kaitan dgn kemenangan Negeri Sembilan dlm Piala Malaysia mlm td ea...



Ok, nak tau knp ttbe je aku blh plk nk mnulis pasal batu seremban nie? Sbbnya anak sedara aku blh plk bawak blk batu seremban blk kampung nie hah. Aku yg mula2 tu konon2 malu2 kucing nak join venture, akhirnya trpengaruh jgk. Syok! Bukan aku je yg trpengaruh, dgn abg n akak aku skli pun turut serta. Hehehe :D


Zafira & Sofea

Terimbau kenangan masa zaman aku sekolah agama dlu. Nama je pergi sekolah agama, tp wktu tu la aku byk mghabiskn masa dgn wat perkara2 yg blh dkatakan nakal. Salah satunya mmnuhi masa yg trluang dgn main batu seremban dgn kwn2 sekelas. Bukan takat kwn sekelas, kwn sebelah mnyebelah kelas pun dtg join jgk.. ~_^

Kitorg akn jalankn aktiviti kitorg nie tiap kali ustaz or ustazah trlmbt masuk kls. Kdg2 tu sanggup dtg awal smata2 nak lawan batu seremban. Ada tu, smpi sanggup x kuar pi rehat smata2 x nak kalah dlm permainan! Hahaha... :D 

Ok lah, x nak citer pnjg2. Itu jelah sikit citer pasal batu seremban dari aku dlm entry kali nie. Semoga brtemu lg dlm entry akn dtg! ^___^
  

4 comments:

si penglipur lara said...

wah!!seronoknyer dpt maen batu seremban...shasha,jom kita maen ngn k.melly kt u nnti,nak...hehehe...

iShasha Aishah said...

serius seronok bihah!!! ^____^ ko siapkn batu serembannye.. aku on je.. kih3 ;D

si penglipur lara said...

hahaha..kutip batu bata dpn blok b,boley?kikiki..ee,nak maen ugak..

iShasha Aishah said...

batu bata?? ko maen sorang la mcm tuu.. aku xmo! hahaha.. ko nk pecahkn batu bata tu bapa kerat cik bihah?? :P

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting