Sunday 22 December 2013

Kejutan Manis

Assalamu'alaikum!


Entry kali nie nak cerita pasal dua kejutan manis yang aku terima dalam bulan Disember nie. ;)

1st, surprised from Kak Jilah & Abg Ibrahim
Me & Kak Jilah - Aidilfitri 2012

Rancangan awal untuk meraikan konvokesyen aku awal bulan aritu sebenarnya Kak Jilah dan Abg Ibrahim akan turut serta (dari Terengganu) ke Kedah pada 1hb tu. Tapi disebabkan Kak Jilah tak berapa sihat, mereka berdua tak jadi nak pergi.

Huhuhu :( Aku dah kecewalah jugak pagi tu sebab masa awal2 bertolak pagi tu, ada call Kak Jilah tanya jadi pergi ke tak. Tapi tak payah dengar jawapan direct, cukup dengar suara Kak Jilah aku dah tahu dah jawapannya apa. :c

Sampai kat homestay petang tu, aku ada SMS Kak Jilah, "Sedih tau sebab adik-beradik lelaki je yang dapat ikut. Tak ada pun adik-beradik perempuan yang ada sama2. Kak Nina pun sampai hari kejadian (3 Disember).", macam tu la lebih kurang ayat aku hantar kat Kak Jilah selain beritahu dah sampai.

But then, petang 2 Disember tu Kak Jilah call aku tanya kitorang semua kat mana? Kat umah (homestay) ada orang tak? - jgn ckp akak aku sorang nie dah ada kat UUM?!!! :o - Aku ngan family masa tu ada kat tapak pesta konvo. Lepas makan, anak2 sedara aku yang kecik2 comel2 tu nak main kat tempat permainan yang ada kat tapak pesta. So, kitorang sekeluarga lepak la kejap kat situ.

Kak Jilah suruh aku rahsiakan dulu dari yang lain2. Kak Jilah cakap konon nak buat surprised, tapi tak dapat la sebab kena call aku jugak untuk tanya jalan nak pi ke homestay kitorang tu. Hahahaha. Kejutan yang tak berapa menjadi! :P

Disebabkan 'rahsia', jadi aku memang tak beritahu kat family aku. Jenuh aku fikir untuk lengah2kan lagi masa kitorang kat tapak pesta konvo tu sementara Kak Jilah sampai. Sekali dah masuk dalam kereta, ready untuk balik, terlihat dua kelibat manusia yang dikenali sedang berjalan kaki ke arah kami. Hihihihi 8)

Bak kata Kang Iman lepas nampak Kak Jilah & Abg Ibrahim masa tu, "aku dah agak dah bila dengar Aishah tanya nak beritahu sape2 tak masa cakap kat phone tadi?". Ngeee :$

Aku masa tu??? Suka100x!!!! :e Hehehehe :O

on my convocation day!
******************************************************************************************************************

2nd, surprised from Kak Watie
Me & Kak Watie - Aidilfitri 2011M

Jumaat lepas masa aku tengah siapkan hidangan nak lunch lepas Bapak balik dari solat Jumaat, tetiba hp bunyi. Kak Watie calling... Rupa2nya call minta jemput kat bus stand kejap lagi sebab dah sampai Jementah.

Ececeh... Buat surprised pulak balik tak beritahu. ^_^ Aku pun kelam kabutlah jugak makan. Sebab Jementah-Segamat dah tak jauh sangat pun. Lepas makan, terus bersiap untuk pi jemput Kak Watie. 

But then, ada SMS masuk. Kak Watie mesej beritahu bas rosak. Baru je lepas Jementah. Pulak??? Lepas siap, aku pun memandulah ke jalan Segamat-Jementah bukan ke bus stand untuk jemput Kak Watie. ;) Hah, nie satu lagi kes nak buat kejutan, tapi tak menjadi! :P

Walaupun macam tu, aku tetap happy!! :L :h

Terima kasih buat Kak Jilah & Kak Watie untuk kejutan manis ini. :k
(tp lps nie nk wat surprised, biar la btl2 surprised ea. kih3 :O)

Sekian. Hehehe :r

0 comments:

Post a Comment


Usagi Sailor Moon - Pen Handwriting